Süreç Yönetim Sistemi nedir?
Bir süreç yönetim sistemi, bir iş sürecini planlamak,
izlemek ve yönetmek için tipik olarak kullanılan bir metodolojidir. Süreç
yönetimi terimi, müşteri gereksinimlerini daha iyi anlamak için takip edilen
tüm adımları açıklamak ve bu ihtiyaçları devlet desteğiyle iş kurmakarşılamak
için en uygun maliyetli yolu belirlemek için kullanılır. Bir süreç yönetim
sisteminin bir dizi adım ve görev veya bir bilgisayar yazılımı sistemi
olabileceğini unutmamak önemlidir. Sistem türünden bağımsız olarak, genellikle
tamamlanması gereken bir dizi özel görev ve adım vardır.
Her süreç yönetim sistemi, tipik olarak hepsi sırayla
tamamlanması gereken altı görevi içerir. İlk görev, süreci tanımlamak,
müşterinin ihtiyaçlarını anlamak ve bu ihtiyaçları karşılamada organizasyonun
risk ve zorluklarını anlamaktır. Açıkça tanımlanmış bir süreç genellikle iş
analistleri ekibinin projenin uzunluğu boyunca bu maddeye geri dönmesi
nedeniyle zorunludur.
İdeal süreci görselleştirmek bir sonraki görevdir. Bu süreç,
sürecin, endüstri standartlarının, hükümet düzenlemelerinin ve iş sürecini yöneten
diğer tüm kuralların açık bir şekilde anlaşılmasını gerektirir. Üçüncü taraf
gerekliliklerini anlamaya ek olarak, kuruluşun mevcut yapısı ve halihazırda
mevcut olan tüm sistemler de dikkate alınmalıdır.
Metrikler, mevcut iş sürecinin temelini oluşturmanın ve
süreç yönetim sisteminin uygulanmasının iş operasyonlarına nasıl yardımcı
olacağını belirlemenin en iyi yoludur. Özellikle, devir hızı, işlem süresi,
müşteri yanıt süresi ve herhangi bir gecikme veya darboğaz hakkında bilgi
belgelenmelidir. Bu değerler süreç yönetim sisteminin uygulanmasıyla anılacak
ve sürecin başarısını değerlendirmek için herhangi bir değişiklik yapıldıktan
sonra kullanılmalıdır.
Herhangi bir
işlemde dahili kontroller gereklidir ve mevcut kontroller tipik olarak
belgelenmelidir. Bir süreç yönetim sistemi kullanıldığında, devlet desteği hayvancılıkiç kontrollerin geliştirilmesini ve uygulanmasını sisteme
dahil etmek önemlidir. Bu kontroller erişimi yönetmek, denetim yollarını
sağlamak ve organizasyonu desteklemek için gereklidir.
Bir süreç yönetim sisteminin uygulanması sırasında
geliştirilen iki tip rapor vardır. Faaliyet raporları her aşamada sağlanır ve
paydaşlara ve iş süreç sahiplerine dağıtılır. Bu raporların amacı, herkesi
projenin durumu hakkında bilgilendirmek ve süreçte öğrenilen tüm bilgileri
belgelemek. İkinci rapor türü, gerçekleşen işlemler, tespit edilen sorunlar,
devir oranları ve tipik olarak performansı ölçmek için kullanılan diğer
değerlere dayanmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder