Süreç Yönetim Sistemi nedir?



Bir süreç yönetim sistemi, bir iş sürecini planlamak, izlemek ve yönetmek için tipik olarak kullanılan bir metodolojidir. Süreç yönetimi terimi, müşteri gereksinimlerini daha iyi anlamak için takip edilen tüm adımları açıklamak ve bu ihtiyaçları devlet desteğiyle iş kurmakarşılamak için en uygun maliyetli yolu belirlemek için kullanılır. Bir süreç yönetim sisteminin bir dizi adım ve görev veya bir bilgisayar yazılımı sistemi olabileceğini unutmamak önemlidir. Sistem türünden bağımsız olarak, genellikle tamamlanması gereken bir dizi özel görev ve adım vardır.

Her süreç yönetim sistemi, tipik olarak hepsi sırayla tamamlanması gereken altı görevi içerir. İlk görev, süreci tanımlamak, müşterinin ihtiyaçlarını anlamak ve bu ihtiyaçları karşılamada organizasyonun risk ve zorluklarını anlamaktır. Açıkça tanımlanmış bir süreç genellikle iş analistleri ekibinin projenin uzunluğu boyunca bu maddeye geri dönmesi nedeniyle zorunludur.

İdeal süreci görselleştirmek bir sonraki görevdir. Bu süreç, sürecin, endüstri standartlarının, hükümet düzenlemelerinin ve iş sürecini yöneten diğer tüm kuralların açık bir şekilde anlaşılmasını gerektirir. Üçüncü taraf gerekliliklerini anlamaya ek olarak, kuruluşun mevcut yapısı ve halihazırda mevcut olan tüm sistemler de dikkate alınmalıdır.

Metrikler, mevcut iş sürecinin temelini oluşturmanın ve süreç yönetim sisteminin uygulanmasının iş operasyonlarına nasıl yardımcı olacağını belirlemenin en iyi yoludur. Özellikle, devir hızı, işlem süresi, müşteri yanıt süresi ve herhangi bir gecikme veya darboğaz hakkında bilgi belgelenmelidir. Bu değerler süreç yönetim sisteminin uygulanmasıyla anılacak ve sürecin başarısını değerlendirmek için herhangi bir değişiklik yapıldıktan sonra kullanılmalıdır.

Herhangi bir işlemde dahili kontroller gereklidir ve mevcut kontroller tipik olarak belgelenmelidir. Bir süreç yönetim sistemi kullanıldığında, devlet desteği hayvancılıkiç kontrollerin geliştirilmesini ve uygulanmasını sisteme dahil etmek önemlidir. Bu kontroller erişimi yönetmek, denetim yollarını sağlamak ve organizasyonu desteklemek için gereklidir.

Bir süreç yönetim sisteminin uygulanması sırasında geliştirilen iki tip rapor vardır. Faaliyet raporları her aşamada sağlanır ve paydaşlara ve iş süreç sahiplerine dağıtılır. Bu raporların amacı, herkesi projenin durumu hakkında bilgilendirmek ve süreçte öğrenilen tüm bilgileri belgelemek. İkinci rapor türü, gerçekleşen işlemler, tespit edilen sorunlar, devir oranları ve tipik olarak performansı ölçmek için kullanılan diğer değerlere dayanmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?