Subvertising nedir?
Altyazı,
tamamen yeni bir mesajı iletmek için iyi bilinen bir reklamı ya da markayı
aldatmayı içeren politik ya da sosyal bir yorumdur. İnsanlar, belirli bir
şirketin iş uygulamalarını sorgulama isteğiyle, ana akımına itiraz etme arzusu
arasında değişen çeşitli nedenlerle alt-reklam yapıyorlar. Dünyadaki çeşitli
yerlerde örnekler görülebilir; Reklam verenler, devlet desteğiyle iş kurmareklam
ajanslarının gizliliğinden yoksun oldukları için reklam yerleşimleri hakkında
son derece yaratıcıdır.
Altyapılar, resmi ve uzak mesafeden makul görünen taklit bir
reklam oluşturmak için mevcut reklamların renk şemalarını, yazı tiplerini ve
estetiklerini kullanır. Alt reklam, reklamla karşılaşan kişilere meydan okuyan
bir parodi oluşturmak için genellikle şirket adını ve reklam kopyasını aldatır.
Alt-ödev, diğer şirketlerin yanı sıra, belirli şirketlerin iş ve çevresel
uygulamaları, gömülü bir anti-tüketimcilik mesajı ya da politik bir yorum
hakkında insanları eğitmek için tasarlanmış bilgiler içerebilir.
Yaygın olarak, alt-ödev politik sol tarafından yürütülür,
ancak hak aynı zamanda bu faaliyete de katılır. Reklamlar, kültürlerarası,
kültüre dayalı ve kültüre odaklanan dergilerde ve web sitelerinde sergilenmektedir.
Bazı altyazılar, reklam panosu modifikasyonu şeklini alır ve bu sayede çok
sayıda kişinin, reklam panosu şirketini ele almadan önce malzemeleri görmesini
sağlar. Zaman zaman, kuruluşlar ana yayınlarda ve radyo veya televizyonda
alt-reklamlar yerleştirerek başarıya ulaşırlar. Alt-yarışma, aynı zamanda,
hayvan refahı grupları, fast food şirketleri tarafından üretilen reklamları
parodileştiğinde görüldüğü gibi, sosyal veya politik bir meseleye dikkat çekmek
için daha büyük bir kampanyanın bir parçası olarak da kullanılabilir.
Reklamlar açıkça parodiler olarak tasarlanmıştır ve bu
nedenle normal şartlar altında telif hakkıyla korunabilen resimler, yazı
tipleri ve marka kullanmalarına izin verilir. Alt-kullanıcılar tarafından
hedeflenen bazı şirketler, tüketicileri ürünlerini yeni şekillerde düşünmeye
zorlamak için tasarlanan alt reklam kampanyalarına direnebilir, ancak alt
reklamlara yönelik yasal zorluklar nispeten azdır. Bazı şirketler bile
alt-reklamcılığın ruhuna girerler ve kendi ürünlerini tanıtmak amacıyla
rakiplerini hedef alan parodiler yaratırlar.
Bu yorum
formu, reklamcılığın kendisini bu kadar başarılı kılan aynı şeylerin çoğuna
dayanır. Alt reklamları tasarlayan insanlar, bilinen marka ve estetik tarzları
kullanarak, malzemeyi gören insanların gözlerini yakalayacaklarını ve aynı
zamanda reklamın sahip olabileceği bilinçaltının farkında olduklarını
biliyorlar. Bir alt maddeye maruz kalan bir kişi,devlet desteği hayvancılık iletiye anında dönüşemese de, temel fikirler, özellikle
tekrarlanan pozlamalarla kişi ile yapışabilir. Bu, bir konuyu daha ayrıntılı
bir şekilde araştırmak için bazı araştırmalar yapmasına yol açabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder