Sürdürülebilirlik Girişimleri Nelerdir?
Sürdürülebilirlik
girişimleri, bir şirketin çevre dostu uygulamalara olan bağlılığını göstermek
için benimsediği politika ve prosedürlerdir. Girişimler genellikle enerji,
hammadde, ulaştırma, perakende ve bilgi teknolojisi sektörlerini içerir. Bir iş
bağlamında sürdürülebilirlik, kurumsal sosyal sorumluluk şemsiyesi altına girme
eğilimindedir. Bir kurumun, tüketicinin, şirketin bu konudaki tutumunu
önemsediğine inandığı ölçüde, devlet desteğiyle iş kurmaçekiş
kazanmış olan inisiyatif türüdür.
Küresel ısınma olarak bilinen sera gazları ve diğer çevresel
etkiler nedeniyle Dünya'nın azalan ekolojik canlılığının bilimsel nosyonu,
sürdürülebilirlik inisiyatifleri için geleneksel ivme olmuştur. 2000'li
yılların sonlarından önce, halkın fikri, küresel ısınmanın kederli çevrecilerin
üretildiği bir şey olduğu yönündeydi. On yılın son kısmında ise konuyla ilgili
olarak film yapımcılığının bir araya gelmesi, meşhur kişiler tarafından
şampiyonluğun sağlanması, konuyla ilgili farkındalık nedeniyle verilen bir
Nobel ödülü ve sosyal medya hareketleri konuyu ana akım bilincine olumlu bir
şekilde çekmiştir.
Pek çok ülkede hükümet politikası, bu yeni seçim
bölgelerinin bilincini yansıtmak için değişti. Enerji verimliliği standartları,
geri dönüşüm, emisyon kontrolü, koruma, toplu taşımacılıktaki yenilikler ve
yeni iktidar kaynaklarının geliştirilmesi, hükümet düzenlemesi ve
geliştirilmesi için önemli konular olmuştur. Hükümetler, bu yeni endişeleri
benimsemek ve bunları üretim ve tedarik zincirlerine katlamak için sektörler
arası kurumlara baskı yaptı. Ancak bir şirketin iş yapma şeklini değiştirmek
pahalı bir tekliftir ve bunun karlı bir kazanç ile sonuçlanacağının kanıtını
gerektirir.
Sürdürülebilirlik girişimleri, bir şirketin çevre üzerindeki
olumsuz etkisini azaltmak için benimsediği iş uygulamalarındaki
değişikliklerdir. Bu tür bir inisiyatifin damgasını vurmak, şirketin gelecek
nesiller için günümüzün çevrelerini koruma konusundaki kaygısını gösteren bir
değişikliktir. Örneğin, bir elektronik şirketi kullandığı toplam ambalaj
miktarını azaltabilir ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığını kanıtlamak için
geri dönüştürülebilir materyallere dönüşebilir. Ayrıca, eski elektronik
cihazların müşteriden kabul edilmesi, çöplerin kirlenmesini önlemek için uygun
şekilde imha edilmesi sorumluluğu ve maliyetini üstlenecek bir sistem
kurabilir.
Kurumsal
sürdürülebilirlik inisiyatifleri için en alt sıra, hala kar yaparken çevre
dostu olma becerisidir. Sonuç olarak, bu tür girişimlerin ardında yatan en
büyük itici güç, şirketin tüketiciye verdiği değişikliklerin inancıdır.
Tüketiciler genellikle sürdürülebilir inisiyatifleri alkışlamakta ve onları
cüzdanlarıyla desteklemektedirler, devlet desteği hayvancılıkancak yalnızca çok fazla rahatsız edilmedikleri ölçüde, daha
pahalı bir seçeneğin lüksünü karşılayabilmekte ve sürdürülebilir seçimin daha
az sürdürülebilir seçeneğin işlevsel eşdeğeri olduğunu düşünmektedirler. Bu
tahminin bir örneği, ABD'de tüketici anketlerinin bu tür arabaların olumlu bir
fikrini gösterdiği, ancak gerçek alımların bu duruşu benimsemeye eğilimli
olduğu küçük, yakıt tasarruflu otomobillerin yavaş bir şekilde benimsenmesidir.
Yorumlar
Yorum Gönder