Sürdürülebilirlik Girişimleri Nelerdir?



Sürdürülebilirlik girişimleri, bir şirketin çevre dostu uygulamalara olan bağlılığını göstermek için benimsediği politika ve prosedürlerdir. Girişimler genellikle enerji, hammadde, ulaştırma, perakende ve bilgi teknolojisi sektörlerini içerir. Bir iş bağlamında sürdürülebilirlik, kurumsal sosyal sorumluluk şemsiyesi altına girme eğilimindedir. Bir kurumun, tüketicinin, şirketin bu konudaki tutumunu önemsediğine inandığı ölçüde, devlet desteğiyle iş kurmaçekiş kazanmış olan inisiyatif türüdür.

Küresel ısınma olarak bilinen sera gazları ve diğer çevresel etkiler nedeniyle Dünya'nın azalan ekolojik canlılığının bilimsel nosyonu, sürdürülebilirlik inisiyatifleri için geleneksel ivme olmuştur. 2000'li yılların sonlarından önce, halkın fikri, küresel ısınmanın kederli çevrecilerin üretildiği bir şey olduğu yönündeydi. On yılın son kısmında ise konuyla ilgili olarak film yapımcılığının bir araya gelmesi, meşhur kişiler tarafından şampiyonluğun sağlanması, konuyla ilgili farkındalık nedeniyle verilen bir Nobel ödülü ve sosyal medya hareketleri konuyu ana akım bilincine olumlu bir şekilde çekmiştir.

Pek çok ülkede hükümet politikası, bu yeni seçim bölgelerinin bilincini yansıtmak için değişti. Enerji verimliliği standartları, geri dönüşüm, emisyon kontrolü, koruma, toplu taşımacılıktaki yenilikler ve yeni iktidar kaynaklarının geliştirilmesi, hükümet düzenlemesi ve geliştirilmesi için önemli konular olmuştur. Hükümetler, bu yeni endişeleri benimsemek ve bunları üretim ve tedarik zincirlerine katlamak için sektörler arası kurumlara baskı yaptı. Ancak bir şirketin iş yapma şeklini değiştirmek pahalı bir tekliftir ve bunun karlı bir kazanç ile sonuçlanacağının kanıtını gerektirir.

Sürdürülebilirlik girişimleri, bir şirketin çevre üzerindeki olumsuz etkisini azaltmak için benimsediği iş uygulamalarındaki değişikliklerdir. Bu tür bir inisiyatifin damgasını vurmak, şirketin gelecek nesiller için günümüzün çevrelerini koruma konusundaki kaygısını gösteren bir değişikliktir. Örneğin, bir elektronik şirketi kullandığı toplam ambalaj miktarını azaltabilir ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığını kanıtlamak için geri dönüştürülebilir materyallere dönüşebilir. Ayrıca, eski elektronik cihazların müşteriden kabul edilmesi, çöplerin kirlenmesini önlemek için uygun şekilde imha edilmesi sorumluluğu ve maliyetini üstlenecek bir sistem kurabilir.

Kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifleri için en alt sıra, hala kar yaparken çevre dostu olma becerisidir. Sonuç olarak, bu tür girişimlerin ardında yatan en büyük itici güç, şirketin tüketiciye verdiği değişikliklerin inancıdır. Tüketiciler genellikle sürdürülebilir inisiyatifleri alkışlamakta ve onları cüzdanlarıyla desteklemektedirler, devlet desteği hayvancılıkancak yalnızca çok fazla rahatsız edilmedikleri ölçüde, daha pahalı bir seçeneğin lüksünü karşılayabilmekte ve sürdürülebilir seçimin daha az sürdürülebilir seçeneğin işlevsel eşdeğeri olduğunu düşünmektedirler. Bu tahminin bir örneği, ABD'de tüketici anketlerinin bu tür arabaların olumlu bir fikrini gösterdiği, ancak gerçek alımların bu duruşu benimsemeye eğilimli olduğu küçük, yakıt tasarruflu otomobillerin yavaş bir şekilde benimsenmesidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?