Stratejik Maliyet Analizi Nedir?



Stratejik bir maliyet analizi, bir firmanın maliyetlerinin hem üretim sürecinde hem de satış ürünlerinde rakiplerine kıyasla nasıl sıralandığına dair bir çalışmadır. Böyle bir analiz yapılarak, bir işletme maliyet yapısının nispeten güçlü olduğu ve fazla maliyetlerin işin getirdiği yerleri belirleyebilir. Stratejik bir maliyet analizi yapılırken göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli alanlar, kaynak edinimi, devlet desteğiyle iş kurma işgücü, yatırım fırsatları ve ürün fiyatlandırmasının çeşitli maliyetlerini içerir. Bir işletme, bir veya daha fazla rakip için karşılaştırmalı bir avantaj elde etmek için bir maliyet farklılaştırması stratejisi ararken bu analizi gerçekleştirmek özellikle önemlidir.

Birçok şirket, çeşitli ürün ve hizmetlerinin satışından elde ettiği gelire yoğunlaşmaktadır. Bu şirketlerin gelir getirme yolundaki masraflarını dikkate almaları da aynı derecede önemlidir. Yalnızca gelirleri gelirlere göre düşürmek kazanç sağlayabilir ve firmalar da maliyet yapılarının kendi endüstrilerindeki diğer firmalarla nasıl karşılaştırıldığının farkında olmalıdırlar. Bu nedenlerden dolayı, bir maliyet analizi yapmak için rekabetçi olmayı umuyoruz herhangi bir iş için çok önemlidir.

Stratejik bir maliyet analizine en çok ihtiyaç duyan bu işletmeler, ticari rakiplerine bir avantaj sağlama aracı olarak maliyet farklılaştırması stratejisini planlayanlardır. Bu, esas olarak, söz konusu firmanın, en yüksek kalitede ürünlere sahip olmakla ilgili olmadığı anlamına gelir. Bunun yerine, diğer firmalara benzer ürünler üretmek istiyor, ancak daha düşük maliyetle. Bunu yaparak, firma nihayetinde daha fazla kar elde edebilir.

Bir stratejik maliyet analizinin, bir firmanın sahip olabileceği avantaj ve dezavantajların belirlenmesinde yararlı olabileceği birçok alan vardır. Her şeyden önce, analiz, bir şirketin kendi ürünlerini yapmak için ihtiyaç duyduğu hammaddeleri edinme maliyetine odaklanmalıdır. Sourcing, bir işletmenin bu materyalleri nasıl satın almayı seçtiği terimidir ve bu sürecin maliyet analizi, var olabilecek verimsizlikleri açığa çıkarabilir.

Oradan, stratejik bir maliyet analizi, üretim sürecinin kendisi üzerinde odaklanmalı, firmaların yağları kesebileceği ve yine de aynı üretim miktarlarına ulaşabileceği alanlar bulunmalıdır. Eğer bir firma önemli bir yatırım yapmayı tercih ederse, devlet desteği hayvancılıkbunun yeni bir yere genişleme mi yoksa farklı bir pazarın köşesine çekilmeye çalışılması mı gerekiyorsa, böyle bir inisiyatifin maliyetlerinin analizi çok önemlidir. Genel analiz, bir ürünün mağaza raflarında bittiği sürecin hemen hemen her aşamasında yer alan maliyetlere ışık tutacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?