Sipariş Defteri Nedir?



Bir sipariş defteri, esas olarak bir ürünü satın alan müşterilere giden veya çıkacak olanlar olmak üzere esnaf ve iş emirlerinin kayıtlarını tutmak için kullanılır. Tamamlanmış, devlet desteğiyle iş kurmasevk edilmesi gereken veya sevk edilen tüm siparişlerin kapsamlı bir listesini içerir. Temel olarak sipariş kitabının kapsayacağı üç farklı alan vardır ve bunların her biri işleme ve nakliye aşamalarında çeşitli aşamalardadır. Ayrıca, halihazırda işlenmekte olan veya gönderilen siparişlerle birlikte kolayca erişilebilecek marj ve karlılık analiz rakamlarını da içerebilirler.

Müşterilerine ürün sunan çoğu işletme, sonuçta ürünleri göndermeyi de içeren büyük siparişlerle ilgilenmek zorunda kalacak. Giderek daha fazla sayıda insan online mal satın aldığından, ürünlerin sevk edilmesi için daha büyük bir talep vardır, bu da şirketlerin hepsinin kaydını tutmak için sipariş defterine sahip olma ihtiyacını arttırır. Kitabın ele alacağı ilk alan, alınan ve tüketiciye gönderilmesi gereken siparişlerle başlıyor. Bu bölüm, şirket yöneticilerinin işlenecek ve sevk edilecek sıradaki siparişleri görebilmelerini sağlar.

Kitabın ikinci bölümü, gönderilmiş olan ürünleri içerecektir. Sipariş defteri hangi ürünlerin hangi müşteriye gönderildiğini, böylece stok stokunun doğru kalmasını sağlayacak. Bu bölüm ayrıca yönetim ekibinin siparişlerin ilerlemesini izlemesine ve gönderim tarihi ile beklenen varış tarihi ile ilgili bildirimleri göndermesine ve gerektiğinde kutular için takip numaralarının izlenmesine olanak tanır. Ayrıca, şirketin siparişleri sevk edilen siparişlere dönüştürmenin ne kadar hızlı olduğunu da görmesini sağlar.

Sipariş defterinin işin gönderim bedeli ile ilgili son bölümü, müşteriler tarafından alınan siparişleri kapsayacaktır. Bu, siparişlerin tamamen yerine getirilmesini sağlamanın yanı sıra, müşterinin herhangi bir şikayette bulunması veya geri ödeme talebinde bulunması durumunda, belirli siparişe başvurmalarını sağlar. Tamamlanan siparişler, belirli bir müşteri numarasının yanı sıra tarihlere göre listelenir, dolayısıyla ihtiyaç olduğunda herhangi bir özel siparişe veya müşteriye erişmek kolaydır.

Yaygın olarak sipariş defterinde bulunabilecek bir diğer bölüm, marj analiz hesaplamalarını ve diğer bir yandan da karlılık analiz rakamlarını gösteren bir ayrıntıdır. Marj analizi, şirketin fiyatlandırma stratejisinin ne kadar iyi çalıştığını gösterir, devlet desteği hayvancılıkyani her bir kalem için yapılan para miktarını gösterir. Kârlılık analizi benzer bir gerçeği göstermektedir, ancak maliyet ve satış fiyatı arasındaki farktan ziyade, şirketin maruz kaldığı tüm masrafları hesaba katar. Bu iki rapor, yönetim ekibinin, şirket için kâr elde ederken ürünün ne kadar iyi çalıştığını hızlı ve doğru bir şekilde görmesini sağlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?