Sipariş Defteri Nedir?
Bir sipariş
defteri, esas olarak bir ürünü satın alan müşterilere giden veya çıkacak
olanlar olmak üzere esnaf ve iş emirlerinin kayıtlarını tutmak için kullanılır.
Tamamlanmış, devlet desteğiyle iş kurmasevk
edilmesi gereken veya sevk edilen tüm siparişlerin kapsamlı bir listesini
içerir. Temel olarak sipariş kitabının kapsayacağı üç farklı alan vardır ve
bunların her biri işleme ve nakliye aşamalarında çeşitli aşamalardadır. Ayrıca,
halihazırda işlenmekte olan veya gönderilen siparişlerle birlikte kolayca
erişilebilecek marj ve karlılık analiz rakamlarını da içerebilirler.
Müşterilerine ürün sunan çoğu işletme, sonuçta ürünleri
göndermeyi de içeren büyük siparişlerle ilgilenmek zorunda kalacak. Giderek
daha fazla sayıda insan online mal satın aldığından, ürünlerin sevk edilmesi
için daha büyük bir talep vardır, bu da şirketlerin hepsinin kaydını tutmak
için sipariş defterine sahip olma ihtiyacını arttırır. Kitabın ele alacağı ilk
alan, alınan ve tüketiciye gönderilmesi gereken siparişlerle başlıyor. Bu
bölüm, şirket yöneticilerinin işlenecek ve sevk edilecek sıradaki siparişleri
görebilmelerini sağlar.
Kitabın ikinci bölümü, gönderilmiş olan ürünleri
içerecektir. Sipariş defteri hangi ürünlerin hangi müşteriye gönderildiğini,
böylece stok stokunun doğru kalmasını sağlayacak. Bu bölüm ayrıca yönetim
ekibinin siparişlerin ilerlemesini izlemesine ve gönderim tarihi ile beklenen
varış tarihi ile ilgili bildirimleri göndermesine ve gerektiğinde kutular için
takip numaralarının izlenmesine olanak tanır. Ayrıca, şirketin siparişleri sevk
edilen siparişlere dönüştürmenin ne kadar hızlı olduğunu da görmesini sağlar.
Sipariş defterinin işin gönderim bedeli ile ilgili son
bölümü, müşteriler tarafından alınan siparişleri kapsayacaktır. Bu,
siparişlerin tamamen yerine getirilmesini sağlamanın yanı sıra, müşterinin
herhangi bir şikayette bulunması veya geri ödeme talebinde bulunması durumunda,
belirli siparişe başvurmalarını sağlar. Tamamlanan siparişler, belirli bir
müşteri numarasının yanı sıra tarihlere göre listelenir, dolayısıyla ihtiyaç
olduğunda herhangi bir özel siparişe veya müşteriye erişmek kolaydır.
Yaygın
olarak sipariş defterinde bulunabilecek bir diğer bölüm, marj analiz
hesaplamalarını ve diğer bir yandan da karlılık analiz rakamlarını gösteren bir
ayrıntıdır. Marj analizi, şirketin fiyatlandırma stratejisinin ne kadar iyi
çalıştığını gösterir, devlet desteği hayvancılıkyani her bir kalem için yapılan para miktarını gösterir.
Kârlılık analizi benzer bir gerçeği göstermektedir, ancak maliyet ve satış
fiyatı arasındaki farktan ziyade, şirketin maruz kaldığı tüm masrafları hesaba
katar. Bu iki rapor, yönetim ekibinin, şirket için kâr elde ederken ürünün ne
kadar iyi çalıştığını hızlı ve doğru bir şekilde görmesini sağlar.
Yorumlar
Yorum Gönder