Stratejik Boyutlar Nelerdir?
Pazarlama,
bir ürüne bakmak ve onu halka sunmak için çeşitli yollar sunar. Her taktik
unsurun potansiyel derinliği nedeniyle, pazarlamanın çeşitli yönleri bazen
stratejik boyutlar olarak adlandırılmaktadır. Genel olarak, dört ana pazarlama
stratejik boyutu, iç pazarlama, entegre pazarlama, devlet desteğiyle iş kurmailişki
pazarlaması ve performans pazarlamasını içerir. Her bir genel boyut, belirli
boyutları da içerir, örneğin, bütünleşik pazarlama tipik olarak markalaşma,
halkla ilişkiler ve bir dizi diğer özellikleri içerir.
İç pazarlama, çalışanlara yönelik pazarlamadır. Bu stratejik
boyut, bir kurumdaki herkesin ürünü anladığını ve ürüne sahip olmasını sağlar
ve mevcut stratejik pazarlama kampanyasını anlar. Organizasyonel kriz
dönemlerinde, olumlu iç pazarlama mesajları personeli güvence altına alabilir
ve medya ve tüketicilerle başa çıkmak için ipuçları verebilir.
Entegre pazarlama, şirket veya ürünleri ile temas eden
herkese birleşik bir pazarlama mesajı sunmaya çalışır. Bilgi teknolojisi, bir
işletme ile tüketiciler arasındaki temas noktalarındaki artışlar nedeniyle
entegre pazarlama ve ilgili stratejik boyutların büyümesini teşvik etmiştir.
Birleşik bütünleşik pazarlama mesajları genellikle ürünün hedef pazarı olarak
bilinen belirli bir potansiyel müşteri setine iletişim değerini içerir.
İlişki pazarlaması, müşteriler, medya üyeleri, dağıtımcılar
ve diğer işletmelerle kalıcı bağlantıların oluşturulmasına odaklanan stratejik
bir boyuttur. Müşteri ilişkileri pazarlaması (CRM) bu stratejik boyutun popüler
bir öğesidir. CRM'de şirketler, çalışanların bireysel ihtiyaçlarını karşılamak
için iletişim ve ürünleri kişiselleştirmelerine yardımcı olmak için geniş veri
bankalarını müşteri bilgileriyle dolu tutar. Entegre pazarlama gibi CRM de
bilgi teknolojisine erişim tarafından yönlendirilmektedir.
Performans pazarlaması, bir pazarlama kampanyasının
sonuçlarıyla ilgilenir ve stratejik boyutların iş sürecine uygulanmasını
değerlendirir. Bu programların değerlendirmeleri genellikle satış raporlarının
analizini ve müşteri anketlerinin yönetimini içerir. Sosyal, etik ve yasal
kaygılar gibi geniş kapsamlı iş unsurları da performans yönetiminin bir
parçasıdır ve iş üzerindeki etkinin kamunun ve çevrenin değerlendirilmesini
içerir.
Bazı
stratejik boyutlar birbirine geçer. Örneğin, pazar araştırması, bir şirketin
pazarlama kampanyasının hemen hemen her yönünü veya boyutunu etkileyen alanın
devasa ve önemli bir parçasıdır. Pazarlamacılar, piyasayı, devlet desteği hayvancılıkdoldurulmamış bir ihtiyaç ya da talep arayışında
araştırırlar, daha sonra bu boşluğu doldurmak için bir ürün yaratırlar ve
reklâmları ürüne ihtiyaç duyan ya da isteyen tüketicilere hedeflerler. Hedef
pazar üyesinin yaşam tarzlarına yönelik bu araştırma, pazarlamacılara
tüketicilere nasıl ulaşacaklarını ve reklam mesajlarının nasıl
yapılandırılacağını anlatabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder