Stratejik Boyutlar Nelerdir?



Pazarlama, bir ürüne bakmak ve onu halka sunmak için çeşitli yollar sunar. Her taktik unsurun potansiyel derinliği nedeniyle, pazarlamanın çeşitli yönleri bazen stratejik boyutlar olarak adlandırılmaktadır. Genel olarak, dört ana pazarlama stratejik boyutu, iç pazarlama, entegre pazarlama, devlet desteğiyle iş kurmailişki pazarlaması ve performans pazarlamasını içerir. Her bir genel boyut, belirli boyutları da içerir, örneğin, bütünleşik pazarlama tipik olarak markalaşma, halkla ilişkiler ve bir dizi diğer özellikleri içerir.

İç pazarlama, çalışanlara yönelik pazarlamadır. Bu stratejik boyut, bir kurumdaki herkesin ürünü anladığını ve ürüne sahip olmasını sağlar ve mevcut stratejik pazarlama kampanyasını anlar. Organizasyonel kriz dönemlerinde, olumlu iç pazarlama mesajları personeli güvence altına alabilir ve medya ve tüketicilerle başa çıkmak için ipuçları verebilir.

Entegre pazarlama, şirket veya ürünleri ile temas eden herkese birleşik bir pazarlama mesajı sunmaya çalışır. Bilgi teknolojisi, bir işletme ile tüketiciler arasındaki temas noktalarındaki artışlar nedeniyle entegre pazarlama ve ilgili stratejik boyutların büyümesini teşvik etmiştir. Birleşik bütünleşik pazarlama mesajları genellikle ürünün hedef pazarı olarak bilinen belirli bir potansiyel müşteri setine iletişim değerini içerir.

İlişki pazarlaması, müşteriler, medya üyeleri, dağıtımcılar ve diğer işletmelerle kalıcı bağlantıların oluşturulmasına odaklanan stratejik bir boyuttur. Müşteri ilişkileri pazarlaması (CRM) bu stratejik boyutun popüler bir öğesidir. CRM'de şirketler, çalışanların bireysel ihtiyaçlarını karşılamak için iletişim ve ürünleri kişiselleştirmelerine yardımcı olmak için geniş veri bankalarını müşteri bilgileriyle dolu tutar. Entegre pazarlama gibi CRM de bilgi teknolojisine erişim tarafından yönlendirilmektedir.

Performans pazarlaması, bir pazarlama kampanyasının sonuçlarıyla ilgilenir ve stratejik boyutların iş sürecine uygulanmasını değerlendirir. Bu programların değerlendirmeleri genellikle satış raporlarının analizini ve müşteri anketlerinin yönetimini içerir. Sosyal, etik ve yasal kaygılar gibi geniş kapsamlı iş unsurları da performans yönetiminin bir parçasıdır ve iş üzerindeki etkinin kamunun ve çevrenin değerlendirilmesini içerir.

Bazı stratejik boyutlar birbirine geçer. Örneğin, pazar araştırması, bir şirketin pazarlama kampanyasının hemen hemen her yönünü veya boyutunu etkileyen alanın devasa ve önemli bir parçasıdır. Pazarlamacılar, piyasayı, devlet desteği hayvancılıkdoldurulmamış bir ihtiyaç ya da talep arayışında araştırırlar, daha sonra bu boşluğu doldurmak için bir ürün yaratırlar ve reklâmları ürüne ihtiyaç duyan ya da isteyen tüketicilere hedeflerler. Hedef pazar üyesinin yaşam tarzlarına yönelik bu araştırma, pazarlamacılara tüketicilere nasıl ulaşacaklarını ve reklam mesajlarının nasıl yapılandırılacağını anlatabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?