Stoka Ne Yapılır?



Hisse senedi yapmak, bir üretim üretim hattının hızını veya hızını tüketicilerin bu mallara yönelik talebi ile eşleştirmeyi amaçlayan bir üretim yaklaşımı türüdür. Buradaki fikir, devlet desteğiyle iş kurmaüretim planlarını belirlemek için talep tahminlerini kullanmak ve depolarda büyük miktarlarda bitmiş ürün depolamaksızın bu ihtiyaçları karşılamak için yeterli ürün üretmektir. Başarılı olursa, hisse senedi stratejisi, maliyetleri kontrol etmeyi kolaylaştırır ve bir envanterde tutulan mamuller üzerinde şirket tarafından ödenen vergileri en aza indirir.

Hisse senedi yöntemini kullanmanın verimliliği, tüketici talebini doğru bir şekilde tahmin etmede yatmaktadır. Bu, ilgili bir dizi faktöre yakından bakmak demektir. Doğru bir projeksiyon, mevsimselliğe veya ekonomide meydana gelen belirli olaylara bağlı olarak taleplerdeki değişimleri tanımlayan tarihsel verileri dikkate alacaktır. Yaklaşan üretim döneminde bu olayların ortaya çıkma potansiyelini değerlendirirken bu bulgular akılda tutulacaktır. Örneğin, geçmiş veriler, tüketicilerin bir durgunluk döneminde belirli bir ürünün yüzde yirmi daha azını satın aldığını gösterdiyse ve bir durgunluğun gerçekleşeceğine dair kanıtlar varsa, imalatçı, talepte öngörülen düşüşe uyacak şekilde üretim kotasını aşağı doğru ayarlayabilir.

İşletmeler, stok yapma konseptini kullanarak birtakım harcamaları en aza indirebilirler. Hammaddelerin satın alınması, projeksiyonlara dayanarak yapılır. Talebin belirli bir süre için düşmesi bekleniyorsa, iş, elde tutulan hammadde miktarını azaltmayı ve üretim saatlerini de ölçeklendirmeyi tercih edebilir. Aynı zamanda, talepteki beklenen artış, bu satın alımların hacmine bağlı olarak bazı tasarruflar yaratabilecek ek hammaddelerin devlet desteği hayvancılıksatın alınmasını gerektirebilir. Şirket ayrıca, üretim süreci için ek işgücü planlamanın en uygun maliyetli yollarını da kullanabilir ve bu da üretilen her birime makul bir aralıkta geri dönüş oranını korumaya yardımcı olur.

Stok projeksiyon yaklaşımı, talep projeksiyonları doğru olduğu zaman son derece faydalı olsa da, bu tahminlerin yanlış olduğunu kanıtlaması durumunda bu strateji yıkıcı olabilir. Şirket, makul bir süre içinde doldurulamayan siparişlerin bir akışını deneyebilir ve müşterilerin bir rakip firmanın hizmetlerini aramasını isteyebilir. Aynı zamanda, talebin artmasını içeren yanlış bir projeksiyon, çok daha büyük bir vergi yükümlülüğü getiren büyük bir mamul mal stoğuna yol açabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?