Stoka Ne Yapılır?
Hisse senedi
yapmak, bir üretim üretim hattının hızını veya hızını tüketicilerin bu mallara
yönelik talebi ile eşleştirmeyi amaçlayan bir üretim yaklaşımı türüdür.
Buradaki fikir, devlet desteğiyle iş kurmaüretim
planlarını belirlemek için talep tahminlerini kullanmak ve depolarda büyük
miktarlarda bitmiş ürün depolamaksızın bu ihtiyaçları karşılamak için yeterli
ürün üretmektir. Başarılı olursa, hisse senedi stratejisi, maliyetleri kontrol
etmeyi kolaylaştırır ve bir envanterde tutulan mamuller üzerinde şirket
tarafından ödenen vergileri en aza indirir.
Hisse senedi yöntemini kullanmanın verimliliği, tüketici
talebini doğru bir şekilde tahmin etmede yatmaktadır. Bu, ilgili bir dizi
faktöre yakından bakmak demektir. Doğru bir projeksiyon, mevsimselliğe veya
ekonomide meydana gelen belirli olaylara bağlı olarak taleplerdeki değişimleri
tanımlayan tarihsel verileri dikkate alacaktır. Yaklaşan üretim döneminde bu
olayların ortaya çıkma potansiyelini değerlendirirken bu bulgular akılda
tutulacaktır. Örneğin, geçmiş veriler, tüketicilerin bir durgunluk döneminde
belirli bir ürünün yüzde yirmi daha azını satın aldığını gösterdiyse ve bir
durgunluğun gerçekleşeceğine dair kanıtlar varsa, imalatçı, talepte öngörülen
düşüşe uyacak şekilde üretim kotasını aşağı doğru ayarlayabilir.
İşletmeler,
stok yapma konseptini kullanarak birtakım harcamaları en aza indirebilirler.
Hammaddelerin satın alınması, projeksiyonlara dayanarak yapılır. Talebin
belirli bir süre için düşmesi bekleniyorsa, iş, elde tutulan hammadde miktarını
azaltmayı ve üretim saatlerini de ölçeklendirmeyi tercih edebilir. Aynı
zamanda, talepteki beklenen artış, bu satın alımların hacmine bağlı olarak bazı
tasarruflar yaratabilecek ek hammaddelerin devlet desteği hayvancılıksatın alınmasını gerektirebilir. Şirket ayrıca, üretim
süreci için ek işgücü planlamanın en uygun maliyetli yollarını da kullanabilir
ve bu da üretilen her birime makul bir aralıkta geri dönüş oranını korumaya
yardımcı olur.
Stok projeksiyon yaklaşımı, talep projeksiyonları doğru
olduğu zaman son derece faydalı olsa da, bu tahminlerin yanlış olduğunu
kanıtlaması durumunda bu strateji yıkıcı olabilir. Şirket, makul bir süre
içinde doldurulamayan siparişlerin bir akışını deneyebilir ve müşterilerin bir
rakip firmanın hizmetlerini aramasını isteyebilir. Aynı zamanda, talebin
artmasını içeren yanlış bir projeksiyon, çok daha büyük bir vergi yükümlülüğü
getiren büyük bir mamul mal stoğuna yol açabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder