Standart Maliyet Nedir?



Üretim ve hizmet endüstrilerinde, bir ürünün, ünitenin veya hizmetin standart maliyeti, şirketin ürün, birim veya hizmetin üretim maliyetinin ne kadar olacağını düşünmesidir. Şirketin gelecekteki üretim hakkında seçimler yapmasına yardımcı olmak için ürün, birim veya hizmetin gerçek maliyeti ile karşılaştırılabilir. Gerçek maliyet, devlet desteğiyle iş kurma tüm masrafların ne zaman sonlandırıldığına ve sadece ürün üretildikten sonra belirlenebildiğine göre, ürünün, ünitenin veya hizmetin maliyetinin ne kadar olduğudur. Bu nedenle, planlamada standart maliyet sıklıkla kullanılır.

Bir şirket, örneğin bir kalem gibi yeni bir ürün çıkarmak isterse, şirketin kalem yapmanın faydalı olup olmadığını düşünmesi gerekir. Şirket, masrafların ödenmesi için masrafların ödenmesinden sonra kalem satışından kâr elde edip edemeyeceğini düşünecektir. Bunu belirlemek için şirket kalemin standart maliyetini bulacak. Bu, hammaddelerin maliyeti, işgücü ve hatta bir tesisin satın alınması veya kiralanması ve tesise güç sağlanması anlamına da gelebilir. Kalemi pazarlama ve taşıma gibi diğer harcamalar da içinde bulunabilir.

Şirket tüm değişkenleri araştıracak. Bir kişi veya insan komitesi mürekkep giderlerini, geçmişte benzer kalemler üretmenin ne kadar maliyetini ve bir üretim tesisinin genel masraflarını araştırır. Bütün bu faktörler standart maliyete katılır. Kalem üretildikten sonra, şirket standardı gerçek maliyetle karşılaştırır.

Eğer ikisi arasındaki sapma yüksekse, şirket kalemin neden tahmin edilenden daha fazla olduğunu öğrenmek için daha fazla araştırma yapacak. Şirket, ek masrafların nereden geldiğini öğrenmek için prosedürleri, tedarikçileri ve üretimin diğer yönlerini araştırabilir. Bu, daha düşük bir gerçek maliyetle sonuçlanacak eylemlerini değiştirmesine izin vererek şirketin verimliliğini artırır. Bazı durumlarda şirket, ürün maliyetinin üretilip piyasaya sürülmesine çok fazla karar verebilir.

Bir ürünün, birimin veya hizmetin standart maliyetinin bazı sınırlamaları vardır. Doğru bir tahmin bulmak çok fazla araştırma, zaman ve para gerektirir. Piyasadaki değişiklikler, malzemelerin maliyeti ve üretim veya dağıtım hatları, devlet desteği hayvancılık fiili masrafın belirlenmesinden önce belirli bir rakamı yanlış yapabilir. Son olarak, standart maliyet standart olmayan ürünler için kullanılamaz. Örneğin, doğrudan tüketici spesifikasyonlarına yapılan ürünler, çünkü bunların maliyeti müşterinin neye göre değişeceğidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?