Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?



Sosyal medya pazarlaması, genellikle İnternet veya telefon yoluyla erişilebilen, işbirliğine dayalı bir İnternet sosyal medyası kullanarak ürün, hizmet veya içeriğin tanıtımını içerir. Sosyal medya pazarlama stratejileri genellikle sosyal arayüzlerin, teknolojinin ve sözcüklerin ve imaj yapımının unsurlarını birleştirir. Çoğu sosyal medya pazarlaması, kullanıcı profilleri oluşturma, arkadaş ağları, tanıdıklar veya iş bağlantılarını derleme veya Web içeriğini gözden geçirme ve derecelendirme gibi ortak bir eyleme katılan İnternet kullanıcılarını hedefler. Örneğin, devlet desteğiyle iş kurmabir müzik grubu albümlerini tanıtmak ve tur programı yapmak için bir sosyal paylaşım sitesinde bir hayran sayfası oluşturabilir.

Twitter, Facebook veya LinkedIn gibi çevrimiçi toplulukları içeren sosyal medya ağlarının kullanımı, sosyal medya pazarlamasını yürütmenin en yaygın yollarından biridir. Medya pazarlamacıları ayrıca sosyal yer imi siteleri, forumlar, bloglar kullanabilir ve Web sitelerini gözden geçirebilir veya değerlendirebilir. Ayrıca, sosyal medya tanıtımları, fotoğraf toplayıcılar, sanal 3D ağlar ve fotoğraf, video ve müzik değiş tokuşuna izin veren siteler gibi sosyal medya paylaşım siteleri aracılığıyla yapılabilir.

Şirketler, halkla ilişkiler ve ürün satış hedeflerine ulaşmak için sosyal medya geliştirme ve pazarlama taktiklerini kullanabilirler. Tipik olarak, bir şirketin sosyal medya politikası, şirketin genel reklam stratejisinin bir parçası olarak sosyal medya kanalları aracılığıyla kendi sitesini veya iş alanlarını tanıtmayı içerir. Örneğin, bir şirket kendi sayfalarına veya markalarından birine ait bir sayfayı şirket destekçilerinin şirket veya markalarının hayranı haline gelmesine izin veren bir çevrimiçi sosyal ağda destekleyebilir.

Reklamcılık söz konusu olduğunda, sosyal medya pazarlaması televizyon reklamları veya dergi reklamları gibi geleneksel reklamcılık biçimlerinden farklıdır. Genellikle, sosyal medya pazarlamacıları hedef kitleleri için reklamları zorlamaz. Bunun yerine, bir sosyal medya kullanarak, seyircilerle etkileşimli bir diyalog geliştirmeye odaklanıyorlar. Genel olarak, sosyal medya pazarlamacılığını kullanan reklamverenler daha az denetime sahiptir, çünkü içerik esas olarak reklamverenin çalışanlarından ziyade site kullanıcıları tarafından yayınlanmaktadır. Reklamverenler genellikle, ürün, hizmet veya içerik için en iyi ortamı seçmeden önce sosyal medya araştırması yaparlar.

Politikacılar için sosyal medya pazarlaması giderek daha önemli bir araç haline geldi. Bir politikacı, örneğin, blog takipçilerinin yorumları, bağlantıları ve diğer içerikleri yayınlamasına izin veren bir blog oluşturabilir. Sosyal medya politikaları, devlet desteği hayvancılıksosyal medya ağlarını ya da siteleri politik konuları tartışmak ya da siyasi adayları eleştirmek için bir yer olarak kullanmayı içerir. Bu ağların ve sitelerin bazıları politik olgu kontrolünü içerir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Bilgisi Nedir?

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?