Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
Sosyal medya
pazarlaması, genellikle İnternet veya telefon yoluyla erişilebilen, işbirliğine
dayalı bir İnternet sosyal medyası kullanarak ürün, hizmet veya içeriğin
tanıtımını içerir. Sosyal medya pazarlama stratejileri genellikle sosyal
arayüzlerin, teknolojinin ve sözcüklerin ve imaj yapımının unsurlarını
birleştirir. Çoğu sosyal medya pazarlaması, kullanıcı profilleri oluşturma,
arkadaş ağları, tanıdıklar veya iş bağlantılarını derleme veya Web içeriğini
gözden geçirme ve derecelendirme gibi ortak bir eyleme katılan İnternet
kullanıcılarını hedefler. Örneğin, devlet desteğiyle iş kurmabir müzik
grubu albümlerini tanıtmak ve tur programı yapmak için bir sosyal paylaşım
sitesinde bir hayran sayfası oluşturabilir.
Twitter, Facebook veya LinkedIn gibi çevrimiçi toplulukları
içeren sosyal medya ağlarının kullanımı, sosyal medya pazarlamasını yürütmenin
en yaygın yollarından biridir. Medya pazarlamacıları ayrıca sosyal yer imi
siteleri, forumlar, bloglar kullanabilir ve Web sitelerini gözden geçirebilir
veya değerlendirebilir. Ayrıca, sosyal medya tanıtımları, fotoğraf
toplayıcılar, sanal 3D ağlar ve fotoğraf, video ve müzik değiş tokuşuna izin
veren siteler gibi sosyal medya paylaşım siteleri aracılığıyla yapılabilir.
Şirketler, halkla ilişkiler ve ürün satış hedeflerine
ulaşmak için sosyal medya geliştirme ve pazarlama taktiklerini kullanabilirler.
Tipik olarak, bir şirketin sosyal medya politikası, şirketin genel reklam
stratejisinin bir parçası olarak sosyal medya kanalları aracılığıyla kendi
sitesini veya iş alanlarını tanıtmayı içerir. Örneğin, bir şirket kendi
sayfalarına veya markalarından birine ait bir sayfayı şirket destekçilerinin
şirket veya markalarının hayranı haline gelmesine izin veren bir çevrimiçi
sosyal ağda destekleyebilir.
Reklamcılık söz konusu olduğunda, sosyal medya pazarlaması
televizyon reklamları veya dergi reklamları gibi geleneksel reklamcılık
biçimlerinden farklıdır. Genellikle, sosyal medya pazarlamacıları hedef
kitleleri için reklamları zorlamaz. Bunun yerine, bir sosyal medya kullanarak,
seyircilerle etkileşimli bir diyalog geliştirmeye odaklanıyorlar. Genel olarak,
sosyal medya pazarlamacılığını kullanan reklamverenler daha az denetime
sahiptir, çünkü içerik esas olarak reklamverenin çalışanlarından ziyade site
kullanıcıları tarafından yayınlanmaktadır. Reklamverenler genellikle, ürün,
hizmet veya içerik için en iyi ortamı seçmeden önce sosyal medya araştırması
yaparlar.
Politikacılar
için sosyal medya pazarlaması giderek daha önemli bir araç haline geldi. Bir
politikacı, örneğin, blog takipçilerinin yorumları, bağlantıları ve diğer
içerikleri yayınlamasına izin veren bir blog oluşturabilir. Sosyal medya
politikaları, devlet desteği hayvancılıksosyal medya ağlarını ya da siteleri politik konuları
tartışmak ya da siyasi adayları eleştirmek için bir yer olarak kullanmayı
içerir. Bu ağların ve sitelerin bazıları politik olgu kontrolünü içerir.
Yorumlar
Yorum Gönder