İş Bilgisi Nedir?
İşletme
bilgileri, bir şirketin faaliyetleriyle ilgili her türlü gerçek, rakam, anlatı
veya istihbarattır. Şirketin kendisi ve harici muhabirler veya analistler
tarafından üretilen malzemeleri içerir. Halka açık olan en yaygın ticari bilgi
türü pazar araştırmasıdır. Bu, devlet desteğiyle iş kurmaşirketler
tarafından yayınlanan finansal ve operasyonel bilgileri ve bu bilgilerin iş ve
yatırım uzmanları tarafından etkisinin analizini içerir.
Kamu kurumları, her yıl hissedarları ve potansiyel
yatırımcıları şirket işleri hakkında bilgilendirmek için mali işler ve
faaliyetler hakkında bilgi vermek için yasalar tarafından talep edilmektedir.
Şirketler genellikle yıl içindeki performansıyla ilgili yıllık bir rapor
yayınlar, denetlenmiş mali tablolarını gözden geçirebilir hale getirir ve
çeşitli pazarlama materyallerini ve operasyonları destekleyen dönemsel
yayınları serbest bırakır. Gerçekleri ve rakamları bu sistematik olarak
salıverme, bir şirketin zaman içindeki performansının tarihsel bir kaydını
oluşturur ve endüstrinin tartışmak ve analiz etmek için kullandığı temel iş
bilgisi havuzunu oluşturur.
Toplu olarak, bireysel şirketler tarafından üretilen iş
bilgileri, uzmanların piyasalar ve ekonomi hakkında varılan sonuçlara ulaşmak
için kullandıkları temel malzemedir. Yatırım profesyonelleri tarafından bir
kurumun performansının bir diğerinin aksine karşılaştırmalı değerlendirmeler
yapmaları ve böylece stratejiler oluşturabilmeleri ve tavsiyelerde bulunabilmeleri
sağlanmıştır. Haber medyasında ayrıca, şirketlerin raporlarını sürdürebilmeleri
için sağladığı bilgiler de yer almaktadır. Kurumlar tarafından düzenli olarak
sağlanan malzemelerin bu kullanımları, üçüncü taraflarca harici olarak
oluşturulan başka bir iş bilgisi düzeyi yaratır.
Başka bir işletme bilgisi türü rekabetçi zekadır. Bu tür
bilgiler özellikle özel şirketler bağlamında geçerlidir. Bu şirketler
borsalarını borsada işlemedikleri için, kamuyu aydınlatma yönetmeliklerine
uymak zorunda değildirler. Bu şirketlerin finansal durumunu, operasyonel
durumunu veya gelecekteki planlarını öğrenmenin kolay bir yolu yoktur. Bütün
bir endüstri, rakipler ve bir piyasayı analiz etmek ya da kıyaslamak isteyen
özel şirketler için istihbarat toplamak için var.
Özel
şirketler için rekabetçi istihbarat ile uğraşan firmalar, genellikle mahkeme
davalarındaki ve patent başvurularındaki yanı sıra geçmişteki çalışanlarla
yapılan röportajlar ve röportajlar gibi tanjansiyel kaynaklardan aldıkları
yanıtlar devlet desteğiyle iş kurmagibi kamuya açık bilgilerden ticari bilgileri silerler. Kamu
kurumları da rekabetçi istihbarat kullanıyor, ancak bunların çoğu stratejik
planlama sürecinin bir parçası olarak şirket içinde üretiliyor. Kurumsal
bağlamda, rekabetçi istihbarat daha az araştırıcıdır, çünkü bilgilerin çoğu
zaten kamusal alanın bir parçasıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder