İş Bilgisi Nedir?



İşletme bilgileri, bir şirketin faaliyetleriyle ilgili her türlü gerçek, rakam, anlatı veya istihbarattır. Şirketin kendisi ve harici muhabirler veya analistler tarafından üretilen malzemeleri içerir. Halka açık olan en yaygın ticari bilgi türü pazar araştırmasıdır. Bu, devlet desteğiyle iş kurmaşirketler tarafından yayınlanan finansal ve operasyonel bilgileri ve bu bilgilerin iş ve yatırım uzmanları tarafından etkisinin analizini içerir.

Kamu kurumları, her yıl hissedarları ve potansiyel yatırımcıları şirket işleri hakkında bilgilendirmek için mali işler ve faaliyetler hakkında bilgi vermek için yasalar tarafından talep edilmektedir. Şirketler genellikle yıl içindeki performansıyla ilgili yıllık bir rapor yayınlar, denetlenmiş mali tablolarını gözden geçirebilir hale getirir ve çeşitli pazarlama materyallerini ve operasyonları destekleyen dönemsel yayınları serbest bırakır. Gerçekleri ve rakamları bu sistematik olarak salıverme, bir şirketin zaman içindeki performansının tarihsel bir kaydını oluşturur ve endüstrinin tartışmak ve analiz etmek için kullandığı temel iş bilgisi havuzunu oluşturur.

Toplu olarak, bireysel şirketler tarafından üretilen iş bilgileri, uzmanların piyasalar ve ekonomi hakkında varılan sonuçlara ulaşmak için kullandıkları temel malzemedir. Yatırım profesyonelleri tarafından bir kurumun performansının bir diğerinin aksine karşılaştırmalı değerlendirmeler yapmaları ve böylece stratejiler oluşturabilmeleri ve tavsiyelerde bulunabilmeleri sağlanmıştır. Haber medyasında ayrıca, şirketlerin raporlarını sürdürebilmeleri için sağladığı bilgiler de yer almaktadır. Kurumlar tarafından düzenli olarak sağlanan malzemelerin bu kullanımları, üçüncü taraflarca harici olarak oluşturulan başka bir iş bilgisi düzeyi yaratır.

Başka bir işletme bilgisi türü rekabetçi zekadır. Bu tür bilgiler özellikle özel şirketler bağlamında geçerlidir. Bu şirketler borsalarını borsada işlemedikleri için, kamuyu aydınlatma yönetmeliklerine uymak zorunda değildirler. Bu şirketlerin finansal durumunu, operasyonel durumunu veya gelecekteki planlarını öğrenmenin kolay bir yolu yoktur. Bütün bir endüstri, rakipler ve bir piyasayı analiz etmek ya da kıyaslamak isteyen özel şirketler için istihbarat toplamak için var.

Özel şirketler için rekabetçi istihbarat ile uğraşan firmalar, genellikle mahkeme davalarındaki ve patent başvurularındaki yanı sıra geçmişteki çalışanlarla yapılan röportajlar ve röportajlar gibi tanjansiyel kaynaklardan aldıkları yanıtlar devlet desteğiyle iş kurmagibi kamuya açık bilgilerden ticari bilgileri silerler. Kamu kurumları da rekabetçi istihbarat kullanıyor, ancak bunların çoğu stratejik planlama sürecinin bir parçası olarak şirket içinde üretiliyor. Kurumsal bağlamda, rekabetçi istihbarat daha az araştırıcıdır, çünkü bilgilerin çoğu zaten kamusal alanın bir parçasıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uygulamalı Mikro İktisat Nedir?

Stratejik Maliyet Analizi Nedir?